Gwiazdy nowej fali: młode pokolenie polskich projektantów

2010-07-29 2:00

Dwie marki stworzone przez najmłodsze pokolenie projektantów. Gdańskie studio Malafor i warszawski Pan Popi to dizajn świeży i z poczuciem humoru.

Zdjęcie do bloczka '1 zdjecie' - art 5611
Autor: Materiały prasowe firm Siedzisko „Second Life View” to metalowa konstrukcja montowana na drabinie. Kanapa „Pepo” od Pana Popi ma kilka wersji, do nich możemy dopasować nóżki w różnych kształtach i kolorach.

Nazwę Malafor rozczytujemy jako Małe Laboratorium Formy. Tę gdańską grupę projektową tworzy małżeństwo: Agata Kulik-Pomorska i Paweł Pomorski. Oboje są absolwentami Wzornictwa Przemysłowego ASP w Gdańsku. Projektują meble i elementy dekoracyjne, które sami produkują.

Maciej Kukurba, absolwent architektury, stworzył ambitną i zabawną markę Pan Popi. Projektuje i produkuje kanapy, lampy oraz drobiazgi do domu. W jego sklepie na warszawskiej Pradze można zamówić meble dopasowane do własnych wnętrz i widzimisię. Bo Pan Popi tym się rożni od masówki, że dba o indywidualne pragnienia klientów i dopasowuje się do ich stylu. Wspólnikiem Kukurby jest Grzegorz Wacławek (grafik po ASP), odpowiedzialny za wizerunek firmy.