Sypialnia jest ważnym pomieszczeniem dla każdego z nas. Powinna zatem odzwierciedlać nasz charakter i służyć komfortowi. Trzeba zatem zastanowić się nad jej wyglądem i rozmieszczeniem tuż po tym, jak kupimy mieszkanie. Jak urządzić sypialnię: poradnik.

Od czego zacząć urządzanie sypialni?

Wybór pokoju – niech będzie najcichszy w mieszkaniu. Najlepiej z oknami od północy lub wschodu. W sypialni warto zamontować okno o lepszych parametrach akustycznych i zainwestować w tkaniny (rolety, zasłony) typu sun block – do niedawna spotykane tylko w hotelach. Ważne jest też zaplanowanie odpowiedniej liczby gniazdek elektrycznych (najlepiej schowanych za szafką, tak, by można było ładować laptopa czy komórkę w szufladzie) i włączników. Sprawdzi się też tzw. Włącznik schodowy, który umożliwi osobie leżącej w łóżku wyłączenie wszystkich świateł. Z nowości – modne są, zamiast szafek, półki zawieszone na wysokości materaca: proste rozwiązanie do nowoczesnych wnętrz.

Jak urządzić sypialnię: dobrze wykorzystana przestrzeń

Przestrzeń wokół łóżka nie może być przeładowana, dlatego sprawdzą się np. małe, lekkie szafki lub zdobiony zagłówek jako jedyna ozdoba. Ważne też jest ustawienie łóżka względem okien i drzwi - najlepiej bokiem. Okno za wezgłowiem może wywoływać niepokój, bo odruchowo odwracamy się w kierunku ruchu, źródła dźwięku. Nie wybierajmy ustawienia nogami wprost na drzwi - wrażenie leżenia w przeciągu nie jest przyjemne. Z łóżka powinniśmy móc obserwować całą sypialnię, zapewnia to optymalne warunki do odpoczynku.

Urządzanie sypialni: tego unikaj

  • Urządzając sypialnię unikaj nadmiaru mebli. Lepiej zabudować całą ścianę niż wstawiać kilka szaf i szafek. Lżej też wygląda zabudowa „pociągnięta” do sufitu niż do wysokości zwykłej szafy. Fronty wybieramy jasne, lakierowane. Lustrzane zostawmy do pokoju.
  • Urządzając sypialnię unikaj w niej kącika do pracy, jesli nie jest to konieczne. Komputer, dokumenty... Jeśli już musisz pracować w sypialni, ukryj sprzęt za parawanem, żaluzją lub roletą.
  • Urządzając sypialnię unikaj kwiatów. Lepiej śpi się bez nich, bo nocą zabierają tlen.