Cała prawda o Home Stagingu: czym jest Home Staging? Home Staging to inaczej „marketing nieruchomości” albo bardziej finezyjnie: sztuka zamieniania nieruchomości w doskonały produkt  - „obiekt pożądania” wielu osób. Profesjonalnie zrealizowana usługa Home Stagingu przy niewielkich nakładach finansowych znacząco podniesie wartość nieruchomości, dzięki czemu wzrośnie nią zainteresowanie, a tym samym zwiększy się szansa na szybką i zyskowną jej sprzedaż lub wynajem. Home Staging sprawi, że dom lub mieszkanie będą się wydawały większe, jaśniejsze, bardziej przestronne, uporządkowane, czyste i bardzo przyjazne. Pozwoli odwiedzającemu poczuć się w nim dobrze… tak dobrze, że najchętniej zostałby tu już na zawsze.

Home Staging zasady: czy to takie trudne?

W sieci znajdziecie mnóstwo porad home stagingowych. Mowa w nich o gruntownym sprzątaniu, odgracaniu i odmalowywaniu ścian. Ale tak naprawdę prawdziwy Home Staging zaczyna się właśnie wtedy, gdy wszystko powyższe już zrobiono. To postawienie “kropki nad i”, która przyda nieruchomości wyjątkowego charakteru i wyróżni ją spośród setek jej podobnych.

Początki i rozwój Home Stagingu

Home Staging narodził się w USA ponad czterdzieści lat temu i szybko zyskał popularność  na całym świecie. Prowadzone od lat badania dowodzą, że dobrze przygotowane nieruchomości sprzedają się w czasie o 40% krótszym i za cenę o 10% wyższą od planowanej. Dzisiaj zarówno w Europie zachodniej, północnej, jak i za oceanem raczej nie spotkacie niewystylizowanej nieruchomości. Jeśli właścicielowi naprawdę zależy na sprzedaży za dobrą cenę – to przed pokazaniem nieruchomości szerszej publice najpierw korzysta z usług profesjonalnego home stagera. Dlaczego? To po prostu DZIAŁA!  

Home Staging w Polsce

U nas home staging rozwija się wolniej, gdyż właściciele mylnie włączają home stagerów do grona „pośredników nieruchomości”, którzy „chcą tylko zarobić”. Jednak krok po kroku ten negatywny wizerunek zmieniają sami home stagerzy, którzy dzięki swojej wiedzy o rynku nieruchomości i zaangażowaniu pomagają właścicielom finalizować transakcje wynajmu lub sprzedaży lokalu szybko, z zyskiem i co ważne – często bez udziału agencji.  A czyż nie o to chodzi?