Hermes: meble do konnej jazdy?

2016-12-30 13:10 Dobrego Wnętrza

Dom mody Hermes zaprezentował swoją kolekcję mebli i dodatków dla domu na sezon 2016-17. W projekty zaangażowani byli m.in. Rafael Moneo i Noé Duchaufour-Lawrance. Przedmioty przekonują prostymi formami, są wykonane z naturalnych materiałów z wielką dbałością o detal oraz wykończenie.

Dom mody Hermes - francuski gigant, który rozpoczynał działalność w 1837 roku od produkcji siodeł i wyposażenia do konnej jazdy, dziś podobnie jak inni projektanci mody oferuje również dodatki do domu. Najnowsza kolekcja mebli i dodatków Hermes została zaprezentowana podczas Milan's Design Week w przestrzeni projektu meksykańskiego architekta Mauricio Rocha. Wybrano go ponieważ w swoich realizacjach stosuje lokalne, tradycyjne materiały np. ubitą ziemię. Pawilon Hermesa powstał z szarej cegły betonowej na terenie mediolańskiego Teatro Vetra, surowe tło podkreślało prezentowane obiekty: miękkość skóry i ciepło drewna, z których je zrobiono.

Meble i dodatki Hermes: spotkanie osobowości

Nad samą kolekcją mebli i dodatków do domu dla marki Hermes pracował m.in. wybitny architekt Rafael Moneo, jego dziełem są dębowe krzesła Oria oraz stół z kolekcji Equis. Przedmioty projektu Hiszpana, podobnie jak jego architektura, nie domagają się natrętnie uwagi, ich siła leży gdzie indziej: przyciągają perfekcją wykonania i powściągliwością niepowtarzalnej formy. Klasyk autorstwa zmarłej w 2009 roku architektki Reny Dumas - sofa Meridienne dla odświeżenia została zaprezentowana w wersji w drewna klonu. Brytyjski ilustrator Nigel Peake, który od dłuższego czasu pracuje z Hermesem, zaprezentował abstrakcyjne wzory tapet - serię "A Walk in the City" - labirynt barwnych form w tryptyku "Morning", "Afternoon", "Evening". Można zobaczyć na nich ślady ołówka artysty - dzięki tej obecności ludzkiej ręki, kolekcja nabiera charakteru rzemieślniczego. Asymetryczna, tapicerowana skórą sofa Sellier zaprojektowana przez Francuza Noé Duchaufour-Lawrance'a ma ukryte kieszenie, torby na siodło, obity skórą pojemnik, który uzupełnia ażurowe oparcie po jednej stronie. Podobnie jak przewoźna toaletka nawiązuje do pierwszych lat działalności Hermesa, związanej z jeździectwem i wyposażeniem powozów konnych.