Autor dokonuje zmian w projekcie na wielu etapach: szkicowania, prototypowania, wdrażania do produkcji. Jak pokazuje wystawa, istotne decyzje projektowe mogą zostać podjęte także wówczas, gdy przedmiot jest już, zdawałoby się, skończonym dziełem. Rzeczy dalszej personalizacji podlegają, gdy trafiają w ręce użytkownika. Korzystając z nich użytkownik, chcąc nie chcąc, zmienia je i tym samym oswaja.
Proces nadawania przedmiotom cech osobistych trwa więc w nieskończoność. Ekspozycję przygotował magazyn „Dobre Wnętrze”. Redaktorki tego tytułu i zarazem kuratorki wystawy Magda Kazimierczuk i Iwona Ławecka-Marczewska zaprosiły do udziału w projekcie designerów współpracujących z pismem. Autorką projektu wystawy i opracowania graficznego jest Małgorzata Brecht, przez wiele lat grafik „Dobrego Wnętrza”.
Uczestnicy:
Kuratorki wystawy:
Magda Kazimierczuk, redaktorka od ponad dekady związana z tytułem „Dobre Wnętrze”, stylistka sesji zdjęciowych. Projektuje wnętrza. W sferze jej zainteresowań są nowe zjawiska we wzornictwie, rzemiośle i sztuce. Kuratorka wystawy „Niepowtarzalni” na ŁDF 2019.
Iwona Ławecka-Marczewska, redaktor naczelna magazynu „Dobre Wnętrze”. Pisze o designie, architekturze wnętrz, sztuce. Bada trendy we wzornictwie, śledzi dokonania młodych projektantów, wspiera odradzające się w Polsce rękodzielnictwo. Kuratorka wystawy „Niepowtarzalni” na ŁDF 2019. Członkini Rady Ekspertów plebiscytu Must Have.
Opracowanie graficzne i projekt wystawy:
Małgorzata Brecht, grafik, absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Autorka projektu wystawy „Projektowanie z empatią” na ŁDF 2019. Przez wiele lat pracowała jako grafik w „Dobrym Wnętrzu”, zajmuje się także UX.
Współpraca:
Ewa Jagalska, od ponad dziesięciu lat w „Dobrym Wnętrzu” jako redaktorka, aktualnie – sekretarz redakcji. Wzornictwem, architekturą i urbanistyką interesuje się w kontekście procesów społeczno-politycznych.