– Nasi wystawcy podkreślali w rozmowach, że na ich stoiska dotarło wielu przedstawicieli sieci handlowych i DYI, sklepów stacjonarnych i online oraz salonów wyposażenia wnętrz zarówno z Polski i krajów ościennych, jak i z bardzo egzotycznych rynków. Co ważne, spotkali w Poznaniu importerów, dystrybutorów i hurtowników artykułów do dekoracji i aranżacji wnętrz, którzy nie odwiedzali ich podczas innych wydarzeń tej branży w Polsce. Międzynarodowa struktura zwiedzających to mocny atut targów HOME DECOR. W tym roku udział handlowców z zagranicy wśród targowych gości wyniósł aż 38 procent! – mówi dyrektor HOME DECOR Kinga Dobrowolska-Baczkun.

Bloggers Zone

Absolutnym hitem ekspozycji była znana z poprzednich edycji strefa trendów Bloggers Zone. To inicjatywa grupy pięciu opiniotwórczych blogerek wnętrzarskich, projektantek wnętrz pod wodzą Uli Michalak, które przy współpracy z wystawcami – wykorzystując własną kreatywność i znajomość trendów – zaaranżowały specjalną przestrzeń na ekspozycji, pełną inspiracji i pomysłów na aranżację wnętrz. Twórczynie pragnęły zwrócić uwagę na kreujące się kierunki w aranżacji wnętrz, zaprezentowane przez najsłynniejszą grupę forecasterów Stilbüro bora.herke.palmisano, podczas targów Ambiente we Frankfurcie.

Tegoroczna edycja Bloggers Zone opierała się głównie o najbardziej zmysłowy i subtelny trend „shaped + softened”. Chodzi o naturalne, zaoblone, delikatne kształty, jakby zaczerpnięte organicznie z przyrody. Gładkie i bezpieczne formy mają nas odcinać od wulgarnego i krzykliwego świata zewnętrznego. Nienachalna kolorystyka z palety barw ziemi jest manifestacją i powrotem do natury. Takie barwy są gwarancją spokoju oraz odprężenia. Naturalne materiały: bawełna, len, kamień, drewno, to pochwała tradycji i kultury, gdzie prace rzemieślników były najwyżej cenione. W oparciu o ten kierunek twórczynie wybierały produkty aranżacji wystawy, dbając o to, by każdy element był spójny, mimo iż w projekcie uczestniczyło blisko 20 marek. Bazą do prezentacji była kolorystyka zawarta w tapecie RYNGO, London Art. Wszelkie odcienie szarości i beżu blogerki starały się pokazać w kolejnych elementach. Etniczny wzór tapety również doskonale się wpisuje się w tendencję ku chwale rękodziełu.

Obok wyjątkowej wystawy organizatorzy zadbali również o ciekawy i inspirujący program spotkań. Wyjątkowym zainteresowaniem cieszyły się wykłady dotyczące trendów oraz zwracające uwagę na detal we wnętrzu, prowadzone przez eksperta designu, historyka sztuki Dagmarę Jakubczak. Natomiast specjaliści od social mediów z ramienia Homebooka podzielili się z odwiedzającymi wiedzą, ale i sztuczkami, które w codziennej pracy pomagają im dotrzeć do milionowej społeczności poprzez Facebooka i Instagrama.

Premiera kolekcji „Horbowy Nowa Era”

W ramach targów HOME DECOR odbyła się wystawa „Horbowy Nowa Era”, na której zaprezentowana została wspaniała kolekcja form artystyczno-użytkowych profesora Zbigniewa Horbowego, w tym absolutnie unikatowa kolekcja „Kobaltowy Horbowy”. Kolekcja szkła „dawnych”, a jednak wciąż „współczesnych” mistrzów powstała przy wtórze syczącej pary formowanego szkła, postukiwaniu stalowych nożyc i brzęku piszczeli. Wyjątkowa i niepowtarzalna, łączy w sobie szlachetność rzemiosła z wirtuozerią formy oraz wyrafinowaną kulturą szkła. Nasycona miłością do piękna i niemalże alchemiczną barwą niczym ambrozja spływa na nasze zmysły, głaszcząc tycjanem, malachitem, magicznym kobaltem czy rubinowym refleksem unikatowych kształtów spod ręki mistrza Zbigniewa Horbowego. Wystawie „Horbowy Nowa Era” towarzyszyły spotkania ze współtwórcami projektu.

Strefa światła Light up!

Strefa światła to nowość tegorocznej edycji. Wprawdzie już w poprzednich latach oświetlenie stanowiło ważny element ekspozycji, jednak w tym roku po raz pierwszy organizatorzy postanowili stoiska firm prezentujących produkty oświetleniowe w czytelny sposób oznaczyć i zaprezentować zwiedzającym pod wspólną marką Light up!. W strefie światła swoje najnowsze kolekcje przedstawili m.in. ALTAVOLA DESIGN, ARTEVENTY, CANDELLUX Lighting, CASA REGAL, ELEKTROZEL, KRAFTPOLYMER, NOWODVORSKI, ROMANTIC HOME INTERIORS, TK Tomasz Krywult czy ZUMA LINE.

Fresh Start

Nowością była także strefa debiutantów Fresh Start. To oferta dla tych, którzy po raz pierwszy zechcieli zaistnieć podczas międzynarodowego wydarzenia, jakim są targi HOME DECOR, i pokazać swoje produkty szerokiemu gronu odbiorców. – Wystawcy tej strefy wzbogacili ekspozycję sporą dawką inspiracji. Mamy nadzieję, że udział w tym wydarzeniu będzie dla nich silnym impulsem do rozwoju. Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem zwiedzających i na pewno będziemy go rozwijać w kolejnych edycjach – wyjaśnia Kinga Dobrowolska-Baczkun.

Strefa Patchwork

Strefa Patchwork, czyli rzemiosło na żywo – to kolejna nowa ekspozycja na targach HOME DECOR. Na wystawie o powierzchni 250 mkw. swoje najlepsze prace pokazali przedstawiciele Grup Patchworkowych z prawie całej Polski. Ekspozycji towarzyszyły cieszące się dużą popularnością warsztaty szycia patchworków dla zwiedzających.