Plakat: jak go wybrać?

Powinien być związany z naszymi zainteresowaniami. Wieszając na ścianach sztukę, musimy pamiętać, że chodzi o przekazanie ładunku emocji i że w przyszłości prawdopodobnie stanie się pretekstem do rozmowy z naszymi gośćmi. Lubisz filmy francuskiej Nowej Fali? A może polskie komedie z lat 70.? Poszukaj plakatów, które odzwierciedlą twój filmowy gust.

Jak kupować?

Kieruj się własnym gustem oraz charakterem i wystroje  mieszkania. Plakat ma dopełnić wnętrze wizualnie, nadać mu emocjonalny rys i mówić coś o nas. Plakat to idealny sposób, by zaznaczyć swoje zainteresowania. Uniwersalne zasady dotyczą sposobów aranżacji. Przede wszystkim musi on dopełniać pomieszczenie, np. poprzez dominujące barwy. Jeśli mamy salon pełen kolorów i elementów dekoracyjnych, zawieśmy minimalistyczny plakat, np. z typografią. W przypadku prostego salonu możemy sobie pozwolić – dla kontrastu – na mocne formy i kolory. Wybieraj rozważnie. Szukaj w internetowych galeriach ze sztuką młodych artystów (artvolver.com), w specjalistycznych sklepach oferujących reprodukcje (allposters.pl, eplakaty.pl). Na portalach aukcyjnych znajdziesz mnóstwo plakatów fi lmowych i teatralnych, często o wartości kolekcjonerskiej (allegro.pl, e-bay.com).

Plakat retro czy modna typografia?

Na fali powrotu do wnętrz sentymentalnych dodatków modne stały się plakaty z ilustracjami stylizowanymi na retro lub reprodukcjami. Polecamy przyjrzeć się szczególnie tym nawiązującym do czasów PRL, które dopełnią mieszkanie z odnowionymi meblami po dziadkach. Typografia króluje w trendach od kilku lat nie tylko w wersji drukowanej. Zanim zdecydujemy się na ozdobienie ściany typograficznym plakatem, weźmy pod uwagę, czy pasuje do nas i naszego mieszkania. Przyjrzyjmy się nie tylko treści, ale także formie. Proponujemy poświęcić trochę czasu i poszukać takiego stylu czcionki, który uzupełni lub podkreśli charakter wnętrza. Ozdobne, dekoracyjne litery sprawdzą się w stylu prowansalskim, shabby chic. Proste fonty, typu helvetica, w stylu nowoczesnym oraz vintage.