Kuchnia Eleganza marki Halupczok
Autor: Fot. Halupczok / serwis prasowy Kuchnia Eleganza marki Halupczok

Kuchnie inne niż wszystkie. Rozmowa z Anną Dzierżanowską, dyrektor kreatywną w firmie Halupczok.

2022-06-09 15:15

O czym się myśli podczas projektowania kuchni? Jakie są światowe trendy? Jak będzie wyglądała kuchnia przyszłości? Przeczytajcie rozmowę z Anną Dzierżanowską, dyrektor kreatywną w firmie Halupczok.

Dobre Wnętrze: Na co firma kładzie największy nacisk podczas projektowania mebli kuchennych?

Anna Dzierżanowska: Projektując meble kuchennie zwracamy uwagę zarówno na funkcjonalność, łatwą obsługę i dostęp do wysokiej klasy urządzeń AGD. Przywiązujemy też ogromną wagę do nowatorskiego designu i kolorystyki. Ważne jest też wdrażanie wielu nowoczesnych udogodnień i rozwiązań materiałowych.

Dobre Wnętrze: Dla kogo projektujecie Wasze kuchnie? Czy podczas procesu projektowego omawiacie poszczególne rozwiązania z praktykami, np. z kucharzami?

Anna Dzierżanowska: Projektujemy kuchnie na wymiar dla każdego odbiorcy. W gronie naszych klientów znajdują się zarówno osoby, które niewiele czasu poświęcają na gotowanie, jak i pasjonaci sztuki kulinarnej. Naszym atutem zdecydowanie jest elastyczność, wysoki stopień zindywidualizowania projektów oraz profesjonalny zespół designerów. Składa się on z długoletnich praktyków w dziedzinie projektowania kuchni i innych wnętrz mieszkalnych. Dzięki temu możemy każde zlecenie potraktować indywidualnie, tworząc wysoce spersonalizowane meble kuchenne na wymiar.

Kuchnia Eleganza marki Halupczok
Autor: Fot. Halupczok / serwis prasowy Kuchnia Eleganza marki Halupczok

Dobre Wnętrze: Z którego modelu jesteście najbardziej dumni? Co jest w nim wyjątkowego, co odróżnia go od zabudowy kuchennej innych marek?

Anna Dzierżanowska: Zawsze jesteśmy dumni z naszych najnowszych projektów, które cechują się unikalnym designem i autorskimi rozwiązaniami, wyróżniającymi markę Halupczok na tle konkurencji. Wśród nich znajduje się między innymi kuchnia z wyspą Fenice, która swoją premierę miała jesienią 2021 roku. Za tą intrygującą nazwą kryje się kolekcja, w której mocno inspirowaliśmy się złotem. Zdobi ono pionowo ryflowane fronty oraz ramki okalające przeszklone witryny. Blat wyspy kuchennej stworzono z materiału o wyjątkowym deseniu, w którym dominuje biel oraz elementy beżu i łagodnych szarości. Drewniane fronty w kojącym odcieniu ciepłego beżu, powstały przy wykorzystaniu autorskiej technologii lakierowania, pozwalającej na wydobycie z ich powierzchni naturalnego rysunku słojów. Uwagę warto zwrócić także na kolekcję Madera, która czerpie z kolorów natury. Jej cechą charakterystyczną są nieregularnie falowane fronty o głębokiej barwie. Ich spektakularny koloryt harmonijnie zestawiony z matową czernią, uzyskaliśmy dzięki autorskiej technologii lakierowania. Została ona specjalnie opracowana dla tego projektu. Umożliwiła, w procesie manualnego nałożenia warstwy patyny, wydobycie naturalnego rysunku drewna. Patrząc wstecz można także wspomnieć o kuchni Eleganza, która została doceniona przez jury i znalazła się w finale prestiżowego konkursu „Dobry Wzór” organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Unikalne fronty tej kuchni na wymiar wykonano ze spieku kwarcowego. Wyspa stworzona jest z nowoczesnego laminatu, którego powierzchnia powstała w oparciu o najnowsze rozwiązania, w tym nanotechnologię. To sprawia, że Eleganza to nie jest kolejna, zwyczajna kuchnia z wyspą.

Kuchnia Fenice marki Halupczok
Autor: Fot. Halupczok / serwis prasowy Kuchnia Fenice marki Halupczok

Dobre Wnętrze: Wasze kuchnie niczym nie różnią się od kuchni najlepszych zachodnich marek. W jaki sposób śledzicie światowe trendy, kto się zajmuje u was w firmie przewidywaniem trendów?

Anna Dzierżanowska: Obserwując zachodnie marki możemy przyznać, że nie ustępujemy im pod kątem jakości i nowoczesnych technologii. Natomiast jeśli chodzi o design, to bezsprzecznie podążamy swoją własną ścieżką. Trudno znaleźć wśród światowej konkurencji podobne modele mebli kuchennych. Zauważamy wręcz, że to my jesteśmy chętnie naśladowani przez innych producentów. Posiadamy w firmie dział badawczo-rozwojowy, który ściśle współpracuje z czteroosobowym zespołem Halupczok Design Team, skupiającym dwóch designerów i dwóch technologów. Inspirujemy się nie tylko branżą meblarską, gdyż byłoby to oczywiste naśladownictwo. Obserwujemy świat architektury, mody i motoryzacji, a także testujemy każdy nowy materiał i technologie, które pojawiają się na rynku.

Kuchnia Madera marki Holupczok
Autor: Fot. Halupczok / serwis prasowy Kuchnia Madera marki Holupczok

Dobre Wnętrze: W jakim kierunku zmierzają trendy kuchenne? Jak będą wyglądały kuchnie za kilka lat?

Anna Dzierżanowska: Myślę, że główne trendy, jakie będą miały wpływ na przestrzenie kuchenne pokrywają się z globalnymi tendencjami, takimi jak świadomy konsumpcjonizm, czysta energia czy deglobalizacja. Odejście w kierunku pracy zdalnej, która zyskała na popularności w konsekwencji pandemii, chęć skrócenia czasu pracy jak i osiągnięcia balansu między życiem zawodowym i rodzinnym będzie powodowała, że w kuchni będziemy spędzać więcej czasu, a co za tym idzie – przywiązywać większą wagę do jej wyposażenia.

Dobre Wnętrze: Czy polski klient jest otwarty na nowinki? Co jest dla Polaków najważniejsze w kuchni?

Anna Dzierżanowska: Polscy klienci zdecydowanie są otwarci na nowinki. Cenią zarówno nowatorski design, możliwość personalizacji, jak i sprytne rozwiązania zwiększające możliwość dostosowania kuchni do wielu zadań. Kolejny raz można tu poruszyć temat postpandemicznej rzeczywistości, która wymusiła na przestrzeni kuchennej multifunkcyjność. Kuchnia, oprócz swojej pierwotnej roli, stała się biurem, salą konferencyjną, miejscem nauki i spotkań towarzyskich. Musi więc zarazem cieszyć oko mieszkańców, jak i spełniać wszelkie kryteria związanie z ergonomią.

Dobre Wnętrze: Czy projektując bierzecie pod uwagę polskie gusta i specyfikę rynku?

Anna Dzierżanowska: Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie „tak” lub „nie”. Jeśli chodzi o design, to staramy się być kreatorem trendów. Niekoniecznie chcemy, aby nasze projekty były bezpieczne, zachowawcze, czyli takie, które trafią w gusta jak najszerszego grona odbiorców. Często podejmujemy ryzyko i jako pierwsi w Polsce wprowadzamy nowatorskie rozwiązania oraz kolorystykę. I trzeba przyznać, że bardzo rzadko zdarza się nam chybić. Specyfika polskiego rynku i tak jest bardzo różnorodna, preferencje zmieniają się zależnie od regionu. W zasadzie każdy salon firmowy ma swoje ulubione kolekcje, które mają powodzenie w danej części kraju.

Dobre Wnętrze: Uchylcie rąbka tajemnicy, jaka będzie Wasza kolejna premiera? Czym będą się charakteryzowały nowe meble?

Anna Dzierżanowska: Mogę na razie zdradzić, że jedna z planowanych obecnie kolekcji na pewno będzie wprowadzała nowy, nie wykorzystywany przez nas dotąd kolor inspirowany architekturą.

Dobre Wnętrze: Bardzo dziękujemy za rozmowę.

Anna Dzierżanowska, dyrektor kreatywna w firmie Halupczok.
Autor: Fot. Halupczok / serwis prasowy Anna Dzierżanowska, dyrektor kreatywna w firmie Halupczok.

NOWY NUMER

Oddajemy w Wasze ręce lipcowe „Dobre Wnętrze” na dobry początek wakacji! Słoneczny numer pełen podróżniczych inspiracji.

Kup dostęp
Dobre Wnętrze 7