My name is Stager. Home Stager

2022-07-27 1:35 Materiał sponsorowany
Łazarski
Autor: Patryk Nowak Apartament przy ul. Złotej w Warszawie, realizacja projektowo-home stagingowa

Co James Bond ma wspólnego z agentką nieruchomości, twórczynią home stagingu? Krótka historia o połączeniu licencji na inspirujący styl z działaniami podwyższającymi potencjał sprzedażowy nieruchomości.

007 - licencja na inspirujący styl

James Bond to ikona wywiadu, wzór wizerunku mężczyzny na przestrzeni każdej dekady. W tę rolę wcielali się wielcy aktorzy kina. I regularnie powraca odwieczne pytanie wśród najwierniejszych fanów kina sensacyjnego – kto dostąpi zaszczytu w kolejnych odsłonach tajnej Służby Jej Królewskiej Mości? Wystarczy zwrócić uwagę na otoczenie agenta 007. Kultowy Aston Martin, zegarki najwyższej klasy, elegancja w każdym detalu. As wywiadu MI6 dostarcza inspiracji zarówno w świecie mody, jak również w świecie designu.

Barbara Schwarz kreatorką home stagingu

Pozostając w tematyce najlepszego agenta. Wiemy, że 007 był postacią fikcyjną, natomiast w świecie designu najlepszą wśród agentek była Schwarz, Barbara Schwarz – jedyna i niepowtarzalna. Kreatorka koncepcji inscenizacji domu i twórczyni home stagingu. 

Jako agentka nieruchomości szukała nietuzinkowych rozwiązań, skutecznych metod i maksimum efektu niczym James Bond podczas swoich misji. Pracując w latach 70-tych w branży nieruchomości widziała potrzebę wcześniejszego jej przygotowania do skuteczniejszej sprzedaży. Wykorzystując swoje doświadczenie z desek teatru i Broadway’owskich musicali przeniosła je na deski nieruchomości. Odkryła, iż tworząc swoistą inscenizację w czterech ścianach nieruchomości przybliża potencjalnego klienta do jej kupna. Dlaczego? Gdyż klient nie wodzi oczami po pustych pomieszczeniach szukając słabych stron, tylko poprzez odpowiednią inscenizację potrafi wyobrazić sobie jak może wyglądać jego życie w danej nieruchomości.

Za sprawą działań Schwarz w Stanach Zjednoczonych od lat 70-tych zaczęto zupełnie inaczej postrzegać koncepcję sprzedaży nieruchomości. Było to równie zjawiskowe co fotel katapulta w kultowym Bond’owskim Astonie Martinie DB5.

Łazarski
Autor: Patryk Nowak Apartament przy ul. Złotej w Warszawie, realizacja projektowo-home stagingowa

Działania poprzez zmysły

W czym tkwi zatem tajemnica home stagingu? Poprzez zaaranżowanie nieruchomości w odpowiedni sposób, dążymy by wzbudzić poczucie u potencjalnego nabywcy, iż jest on jego mieszkańcem, odgrywa najważniejszą rolę i staje się podświadomie głównym aktorem w całym przedsięwzięciu. Do tego przybliża nas działanie na zmysły np. zapach kawy może przypomnieć mu o poranku z najbliższymi.

Potencjalny nabywca idąc po puszystym dywanie, może wyobrazić sobie wspólne chwile z przyjaciółmi, a miękka skóra fotela na którym usiądzie, być może przybliży mu chwile wieczornego relaksu z odrobiną whisky w szklance. Dlaczego to wszystko jest tak ważne? Dlatego, że niewiele osób poszukujących nowego domu w początkowym etapie ma umiejętność wizualizacji siebie w nowym miejscu. W obszarze, w którym home staging odnalazł swoją najmocniejszą stronę, na czym została oparta cała dalsza idea rozwoju tej dziedziny, to stworzenie więzi pomiędzy nieruchomością, a potencjalnym klientem.

Łazarski
Autor: Patryk Nowak Apartament przy ul. Złotej w Warszawie, realizacja projektowo-home stagingowa
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE