Domowe biuro. Jak zorganizować miejsce do przechowywania przy biurku?

Pracujesz czasem w domu? Masz małe biurko i brakuje ci na nim miejsca? Zobacz jak w ciekawy sposób zorganizować miejsce do przechowywania małych rzeczy na ścianie przy biurku. Niektóre organizery możesz zrobić sam!

Organizacja w domowym kąciku pracy
Organizacja w domowym kąciku pracy
Organizacja w domowym kąciku pracy
Organizacja w domowym kąciku pracy
Organizacja w domowym kąciku pracy

Dobra organizacja miejsca pracy przy biurku w domu jest równie istotna jak w biurze. Szybciej i łatwiej pracujemy jeśli nie rozpraszamy uwagi na poszukiwanie najbardziej potrzebnych drobiazgów lub dokumentów - bo są pod ręką, a na biurku panuje porządek. Rzadziej używane rzeczy powinny mieć swoje miejsce w zamykanych szafkach. Nie rozprasza nas wtedy nadmiar drobiazgów i bałagan, łatwiej skupić myśli na tym co istotne. W domu urządzamy miejsce do pracy według swojego gustu i potrzeb. Dopasowujemy je do stylu wnętrza, w którym się znajduje, zwłaszcza jeśli jest to salon lub sypialnia, a nie osobne pomieszczenie. Domowe biurka często nie są duże, szukamy więc dodatkowego miejsca na najbardziej potrzebne drobiazgi. Idealne okazują się wtedy organizery umieszczane na ścianie, przy której ustawione jest biurko. Zobaczcie jak ładnie i wygodnie zorganizować miejsce na drobiazgi na ścianie przy biurku!

Tablica korkowa lub magnetyczna

Najbardziej popularnymi organizerami ściennymi umieszczanymi nad biurkiem są tablice korkowe i magnetyczne. Łatwo na nich umieścić ważne notatki, pamiątkowe zdjęcia lub drobne i lekkie akcesoria w pojemnikach: spinacze, pinezki, karteczki na notatki itp. Są niedrogie i dostępne w większości sklepów z akcesoriami papierniczymi. Ci którzy lubią otaczać się oryginalnymi przedmiotami i lubią majsterkować mogą zwykła tablicę oprawić w bogatą, barokową ramę.

 Organizacja w domomowym biurze

Fot. Materiały prasowe Ferm Living

Metalowy organizer ścienny

W aranżacjach wnętrz w stylu skandynawskim często widzimy proste organizery wykonane z metalowej siatki lub typu „string”, czyli z metalowych prętów przypominających rozciągnięte na ramie sznurki. Łatwo do nich przyczepiać karteczki z ważnymi informacjami, drobne akcesoria biurowe: nożyczki, zszywacze itp. Do metalowej kratki możemy również łatwo przymocować małe pojemniki na długopisy czy spinacze. Jeśli zależy nam na przechowywaniu kartek lub dokumentów wybierzmy siatkę z wywiniętą dolną krawędzią tworzącą kieszeń na dokumenty. Taki organizer łatwo zrobić samodzielnie. Siatkę można kupić w sklepie z materiałami budowlanymi albo wykorzystać starą ramę łózka lub fragment regału.

Czytaj też: Zrób to sam: organizer ścienny z metalowej kratki

Pojemniki powieszone na ścianie

Kilka małych pojemniki zawieszonych w dowolnej konfiguracji przyda się wszystkim tym, którzy muszą mieć w zasięgu ręki dużo małych drobiazgów. Układ pojemników na ścianie, ich wielkość oraz kolorystyka zależą wyłącznie od nas i od stylu wnętrza w którym znajduje się biurko – mogą być dyskretne w kolorze ściany lub kontrastujące. Pojemniki można kupić w sklepie z materiałami budowlanymi lub wykorzystać metalowe pudełka po herbacie i kawie pomalowane kolorową farbą.

 

NIE PRZEGAP

 Organizacja w domomowym biurze

Fot. serwis prasowy Normann Copenhagen

Elastyczne taśmy

Elastyczne taśmy rozciągnięte na ramie będą dobrym miejscem do przechowywania kartek, zdjęć i drobnych przedmiotów. Do taśm możemy też małymi spinaczami przymocować lekkie przedmioty. Takie organizery najbardziej przydadzą się hobbystom i osobom zajmującym się rękodziełem. Elastyczne taśmy można kupić w sklepie z pasmanterią i rozciągnąć na ramie do fotografii lub obrazu. Można też oczywiście kupić gotowe.

Czytaj też: zrób to sam: tablica materiałowa do przechowywania notatek

 Organizacja w domomowym biurze

Fot. Materiały prasowe Ferm Living

Półki ścienne

Otwarte półki ścienne nad biurkiem są najbardziej i najdłużej znaną formą organizerów. Do niedawna były przeważnie prostokątne lub kwadratowe. Teraz coraz częściej pojawiają się okrągłe i heksagonalne, czyli w modnym kształcie plastra miodu. Można także tworzyć kombinacje otwartych półek z zamykanymi szafkami. Wtedy to co najbardziej potrzebne lub najładniejsze znajduje się na półkach, a pozostałe przedmioty umieszczamy w szafce, będącej w zasięgu ręki.

Organizer z perforowanej płyty pilśniowej

Początkowo takie płyty były wykorzystywane w warsztatach majsterkowiczów i skrzętnie ukrywane przed wzrokiem innych osób. Teraz wkroczyły do domowych biur. Są wygodne – możemy do nich przypinać lekkie drobiazgi pinezkami, możemy też przymocowywać do nich pojemniki, haczyki i taśmy elastyczne. Perforowane płyty dostępne są w sklepach z materiałami budowlanymi.

Pomysłów na zorganizowanie przestrzeni obok małego biurka w domu jest naprawdę dużo. Wszystko zależy od tego co robimy, czy potrzebne jest miejsce do przechowywania dokumentów, spinaczy czy akcesoriów do realizacji hobby.

Biurko w stylu vintage malowanie mebli
camera

Biurko w stylu vintage: malowanie stołu KROK PO KROKU

LISTA ZAKUPÓW

Domowy gabinet blogerki i właścicielki firmy "Manufaktura Splotów"
camera

Domowe biuro właścicielki firmy "Manufaktura Splotów"

LISTA ZAKUPÓW

Ocena: 0
Zdjęcia: Mat. pras. House Doctor

POLECANE ARTYKUŁY