Urzadzamy.pl: Pani Katarzyno skąd zrodził się pomysł targów i festiwalu w Warszawie?

Katarzyna Ptak: Targi Warsaw Home oraz Poland Design Festival to odpowiedź na potrzebę imprezy łączącej kilka wymiarów. Powstały z myślą o branży meblowej i wnętrzarskiej, ale nie tylko. Polska jest jednym z największych światowych producentów mebli oraz dodatków do wnętrz. W dodatku jesteśmy też jednym z największych eksporterów i to nie tylko na rynki europejskie, ale cały świat. To wręcz nasza specjalność.
Ale podsumowując - skąd pomysł takich targów? Dlatego, że brakowało w Warszawie wydarzenia, które pozwoliłoby na jeszcze większą stymulację rozwoju polskich producentów i dystrybutorów z branży. Poza tym chcieliśmy prezentować wszystkim zainteresowanym nowe trendy i ciekawe produkty, a także osiągnięcia projektantów i architektów. Zależało nam na imprezie wielowymiarowej. Stąd koncept wydarzenia łączącego targi, festiwal designu, spotkania architektów (ARCHIDAY), wystawy (m.in. Usiądź po polsku), wykłady, dyskusje, spotkania z wielkimi osobowościami designu i wiele innych.



Urzadzamy.pl: Na czym polega specyfika WARSAW HOME i Poland Design Festival?

Katarzyna Ptak: Oba wydarzenia zrzeszają branżę wyposażenia wnętrz w jednym miejscu oraz w jednym czasie. Wystawcy mogą pokazać swoje produkty dla klientów indywidualnych oraz przedstawić ofertę dla kontrahentów. Połączenie obu wydarzeń ma na celu również wsparcie młodych designerów. Podczas wydarzenia projektanci mają okazję rozpocząć współpracę z producentami oraz poznać potencjalnych dystrybutorów.

Urzadzamy.pl: Co Panią najbardziej zaskoczyło podczas organizacji tego wydarzenia?

Katarzyna Ptak: Zaskoczyło mnie to, jak bardzo było potrzebne. Jak silna jest chęć współpracy wystawców oraz jak wiele osób odwiedziło targi – ponad 25 tys. osób, w tym około 3000 architektów.



Urzadzamy.pl: Jakie były oczekiwania wystawców - przecież jest już kilka imprez targowych i festiwalowych w Polsce?

Katarzyna Ptak: Warsaw Home różni się od wszystkich innych wydarzeń organizowanych w Polsce przede wszystkim koncepcją oraz innowacyjnym połączeniem stref wystawienniczych. Wystawcy oczekiwali wysokiej frekwencji klientów, natomiast odwiedzający wysokiej jakości produktów oraz szerokiej oferty. Już w pierwszej edycji udało nam się to osiągnąć w znaczącym stopniu.

Urzadzamy.pl: Jakie były założenia, a jaki efekt pierwszej edycji WARSAW HOME i Poland Design Festival?

Katarzyna Ptak: Od początku zakładałam, że będzie to pierwsze wydarzenie w Polsce organizowane na wzór zagranicznych targów wyposażenia wnętrz i przypominające je na wielu polach. Stawiałam na jakość wystawców, dobrą organizację oraz dużą liczbę odwiedzających. Efekt pierwszej edycji był bardzo pozytywny. Mogę nawet powiedzieć, że przeszedł moje oczekiwania, a duża część wystawców już zgłosiła chęć wzięcia udziału w kolejnej edycji.

Urzadzamy.pl: Jakie są Państwa plany i cele dotyczące targów i festiwalu?

Katarzyna Ptak: Moim celem jest to, aby targi rozwijały się w bardzo szybkim tempie oraz poszerzały swoją skalę w wymiarze międzynarodowym. W tym roku będziemy pracować nad nawiązaniem współpracy z zagranicznymi kontrahentami oraz powiększeniem liczby dużych i bardzo dużych przedsiębiorstw. Chcemy, aby wśród naszych wystawców znalazły się firmy o zróżnicowanej specyfice. Zależy nam zarówno na dużych firmach nastawionych na produkcję masową, jak też na rzemieślnikach i artystach działających w niszach, będących prekursorami zmian, wprowadzania nowych technologii i sposobu patrzenia na wnętrza.