Relacja z arena DESIGN 2014

2014-03-14 15:25

Podczas tegorocznego arena DESIGN zwiedzający mogli wziąć udział w inspirujących wykładach, licznych warsztatach, a także zapoznać się z wystawami i ekspozycjami firm, które inwestują w doskonałe wzornictwo.

Wybitni specjaliści z dziedziny designu odwiedzili arena DESIGN, aby opowiedzieć uczestnikom wydarzenia o niezwykłych  tworzywach, trendach w projektowaniu i potrzebach współczesnego odbiorcy.

Tegoroczna arena DESIGN zgromadziła rekordową w swojej historii publiczność. Według wstępnych danych blok targowy arena DESIGN, targi MEBLE POLSKA i HOME DECOR odwiedziło ponad 18 tys. zwiedzających. Znakomitą większość uczestników arena DESIGN stanowili projektanci i architekci, producenci, studenci oraz  wykładowcy uczelni artystycznych.

Z olbrzymim zainteresowaniem publiczności spotkał się wykład gościa specjalnego - australijskiego projektanta Brodiego Neilla. Designer wystąpił dwukrotnie w strefie FORUM. Drugi raz Brodie Neill wystąpił w towarzystwie polskich projektantów: Marii Jeglińskiej, Oskara Zięty i Pawła Grobelnego, którzy rozmawiali na temat zaskakujących materiałów. Kolejnym hitem arena DESIGN okazał się wykład o materiałach przyszłości Kaspara Guldagera Jorgensena, który jest uznawany za rzecznika przyszłościowych idei w projektowaniu.

Zwycięstwo polskiego wzornictwa

Podczas wydarzenia arena DESIGN 2014 odbyła się uroczystość wręczenia nagród w międzynarodowym konkursie TOP DESIGN award. Większość zwycięzców to producenci z Polski, którzy uwierzyli, że dzięki dobremu designowi mogą zyskać przewagę nad konkurencją. Statuetki TOP DESIGN 2014 otrzymały:

  • VINCENZO DESIGN za stół CLOVER
  • Euro-Granit Adamus - materiał LAPITEC
  • Marmite - umywalka MIA
  • PROFIm - XENON / XENON NET
  • Marbet Style - kolekcja FIN
  • boomini - Boomini White
  • PIU Design - Style ALU, linia beton

Pomoc w rozwijaniu talentów

Przez wszystkie cztery dni arena DESIGN w strefie warsztatowej odbywały się całodniowe spotkania kreatywne, gdzie pod opieką specjalistów można było tworzyć własne projekty. W otwartych warsztatach uczestnicy zgłębiali wiedzę m.in. na temat światła, materiałów, wyposażenia przestrzeni publicznej czy brandingu.