MUJI w Polsce
Pierwszy salon od marca w Warszawie. Na półkach proste, ekologiczne rzeczy do domu i ubrania. MUJI to nie tylko dizajn. To filozofia i styl życia.
Przedmioty MUJI są kwintesencją Japonii. Dają wyobrażenie o tym narodzie i jego kulturze. Słowo MUJI to skrót określenia „Mujirushi”, które znaczy: bez marki. Dla firmy liczy się jakość i funkcjonalność rzeczy, a nie ich metka. Ważne są same przedmioty (ekologiczne, wykonane z materiałów z odzysku), a nie ich opakowania (maksymalnie uproszczone). Pierwszy sklep firma otworzyła w 1983 roku w Tokio. Niespełna 10 lat później już miała salon w Londynie (dziś jest ich tam 14). MUJI to, prócz akcesoriów do domu i ubrań, także: jedzenie, kosmetyki, artykuły biurowe, meble. Również kompleksowe projekty domów. Dwa razy w roku MUJI wydaje katalog wszystkich produktów. Nawet gdy któregoś nie ma w warszawskim sklepie (Arkadia), można go zamówić.