Wszystkie swoje działania VOX ogniskuje wokół człowieka i jego indywidualnego świata. Z tego powodu już od roku zarówno kanałach społecznościowych rozmawia z odbiorcami o tym, jak wygląda ich życie dziś, a jak chcieliby urządzić swe wnętrza w przyszłości. Jednocześnie eksperci marki bacznie śledzą światowe trendy społeczne i prowadzą własne badania etnograficzne.

Z tych dwóch źródeł, a tak naprawdę dwóch ogromnych zasobów informacji, wyłoniła się książka pt. o – opowieść o sześciu stylach życia, inspirujących czytelników do poszukiwania rozwiązań, które najlepiej będą służyć ich indywidualnym gustom, potrzebom, marzeniom o własnej przestrzeni.

W oficjalnej premierze książki w trakcie targów Meble Polska wzięli udział m.in. autorzy eksperckich felietonów, które znajdziemy w tomie – Filip Springer, Małgorzata Bernady, Agata Kiedrowicz, Magdalena Sękowska i projekt ro_slinka. Dyskusję panelową w tym znakomitym gronie poprzedziła prelekcja znanej na świecie polskiej badaczki trendów Zuzanny Skalskiej.

Naprawdę poznać ludzkie potrzeby

W VOX to człowiek jest punktem wyjścia do podejmowania wszystkich działań, a realne potrzeby ludzi marka stara się poznać i zaspokoić. Nowym produktom towarzyszą badania fokusowe, w ramach których zbierane są opinie od grup potencjalnych użytkowników, a także badania etnograficzne, oparte na obserwacji i gromadzeniu danych w terenie. Plonem tych wszystkich działań jest ogromny zasób informacji o tym, jak Polacy naprawdę mieszkają, jak aranżują przestrzeń, jak dopasowują ją do swoich potrzeb i jakie zasoby wykorzystują w tym procesie.

– Nasze obserwacje potwierdziły, że nie da się sformułować jednej definicji pięknego i szczęśliwego miejsca do życia. Utwierdziły nas również w przekonaniu, że często, w obawie przed popełnieniem wnętrzarskiej gafy, kierujemy się sugestiami znajomych. Wybory dokonywane w takim trybie rzadko odpowiadają naszym realnym potrzebom. Dlatego w wydawnictwie „W DOMU” zachęcamy do uważności na to, co naprawdę nam służy. Chcemy, aby treści zawarte w książce dodawały odwagi we wprowadzaniu domowych zmian, a przede wszystkim, by zachęcały do zadawania sobie fundamentalnych pytań: „jak chcę żyć” i „jak otoczenie wpływa na jakość mojego życia” – podkreśla Julita Mańczak, PR Manager VOX.

Potęga badań, siła eksperckiej wiedzy

Rezultaty przeprowadzonych przez VOX badań etnograficznych i fokusowych, a także obserwacji światowych trendów społecznych, ułożyły się w sześć stylów życia, które też znalazły graficzną reprezentację w postaci sześciu obwolut książki – do wyboru. To ujęcie oczywiście nie wyczerpuje tematu, pozwala jednak łatwiej rozeznać się w niezwykle złożonej materii wartości, którymi poszczególne osoby kierują się w życiu. Na temat każdego z tych styli powstał autorski felieton, komentujący i rozwijający określone wątki plonów badań.

Co warto podkreślić, style życia, o których mowa na kartach publikacji, oczywiście przenikają się i mogą współistnieć. Domokracja przeznaczona dla rodziny wielopokoleniowej, uwzględniająca potrzeby różnych osób, może być przecież równocześnie domem „ekosystemowym”, w którym otaczamy się roślinami i czułym okiem ich doglądamy... A to tylko jeden przykład.

Książka „W DOMU” jest dostępna w salonach VOX w całej Polsce oraz na vox.pl. Marka ma w planach związanych z jej promocją spotkania w różnych miastach Polski, warsztaty, a nawet działania w przestrzeni miejskiej. Zatem okazji do inspirujących rozmów i dzielenia się doświadczeniami na pewno nie zabraknie. Zapraszamy do lektury offline oraz kontaktu online na Facebooku i Instagramie @WnetrzaVOX!